Friday, May 6, 2011

Anak² ~ siri 4 (cucuk)

06.05.2011

hari ni appointment dgn KK... Adik kena cucuk Hep B...patutnya kena cucuk time umur 6 bln...ni dah masuk 7 bln lebih dah, baru nk kena cucuk...huk3...

sebelum kena cucuk, Adik kena la cek up macam biasa la..be.rat Adik baru 6.5kg...naik la sikit ja...dah Adik timbang, Kakak pun kalut gak nak timbang...hai budak debob ni..dah 16 kg..patut la x terangkat kalau ibu dukung la ni...ish3...

Adik ni bila SN cek ja sure wat bolayan...sian SN tu, pulun la tunjuk bola merah akt Adik, dia wat x tau ja...buat bunyi pun dia x layan...Adik ni ikut mood gak ni...padahal kat rumah, dah pandai main dah pun...Atok Din kata ikut sapa lagi; ayah la...hahaha...btoi ka??

pastu kena la masuk bilik cucuk plak...elok ibu masuk & duduk ja atas kerusi, terus Adik wat muka...sebek & terus nangis...amboi, cam tau nak kena cucuk tu...cam bilik kot...time kena cucuk Adik lagi nangis la...standard dah la kan...ada ka budak yg x nangis time kena cucuk?? sure la nangis kan...sian Adik...ni pun Adik dok merap lagi, nak nangis ja...

time kat klinik, da la sorang akak ni tanya...brapa bulan? bila kata 7 bulan, dia wat muka heran plak..keciknya...ya, dia memang saiz kecik.... :(

so next cek up 03.06.2011 plak...kebetulan sama plak dgn app Kakak...senang la nanti...

No comments:

Post a Comment