Friday, April 8, 2011

kisah dua puteri

mlm ni rsa sunyi plak...terasa kosong hidup ni kalau tanpa anak²...terasa mcm ada diawang²an plak...pelik kan...dah biasa dgn riuh rendah Kakak dok berleter...minta pasang cd la...laptop la...nk nyanyi la...menari kdg²...dah lali dgn gamat pekikan Adik mengamuk tnpa tau sebab...(actually Adik dok tidoq..Kakak ikut Ayah balik kg...)

tiba² teringat msa Ibu nk lahirkan kedua² puteri ni...1 persamaan antara kedua; dua² x mau kuaq dri perut Ibu, sampaikan dah 'melabur' dlm perut Ibu...he3...tu bukti betapa anak² Ibu sygkan Ibu...Kakak overdue 4 hari...Adik x over lagi la, awai 4 hari tpi tanda² turun awai...seminggu sebelum bsalin kat Adik, Ibu dh turun darah dah..panik gila! time Kakak x mcm ni pun...ingt dah time la...skli kena discharge kuaq wad...tunggu lagi..

time bersalin kat Kakak, Ibu kena masuk ubat, kena epidural...tpi sakit srupa 2 gak..Tuhan sj yg tahu...tapi Kakak lambat nk kuaq...mybe bb anak sulung kot, Ibu x reti nak teran...Kakak pun big size, smpai 3.46 kg...Ibu ingt lgi, dekat 10 x teran, baru berjaya...2 pun bb doc kata Kakak nk lemas dh.. Time Adik pun kena masuk ubat gak, kali ni rasa sakit lgi double la bb x wat epi...bezanya Ibu skali push ja...Adik plak kecik; 2.8kg ja...senang la...

cuba tgk pic puteri² Ibu time baru kuaq labour room...sama x?

 ni puteri sulung Ibu ~ Nur Aina Qaisarah (Cahaya Permaisuri yg Bermata Cantik)


ni puteri bongsu Ibu ~ Nur Aida Qalesya (Cahaya Keberuntungan yg Murni)

pelik kan...time ni, rsa cam x mau dah bersalin...bila ingat camna sakitnya time nk melahirkan satu nyawa ke bumi Allah ni...tpi bila pikir balik, pas ni teringin lagi la nak preggy lgi...he3 (boleh lgi ker??)

6 comments:

  1. ; baby baru ! baby baru ! boy pulakkk ! :)

    ReplyDelete
  2. nnti la...kak tunggu dgn adik skali...bru best da tag team!

    ReplyDelete
  3. setuju3x walau susah nk melahirkan tp tetap nk mengandung lagi... bila la turn aku.. hikhik

    ReplyDelete
  4. he3...tggu pa lgi? cargas la cpt²!

    ReplyDelete